Meur a lodenn zo e leurgêr nevez gar an Oriant Kreisteiz Breizh. Da gentañ, ur sichenn vras e maen, evel un tapis ledan, ha linennoù bras e greunit gris sklaer. E-kreiz, ur garrezenn vras 1 800 m², treset gant gwagennadoù paverioù bihan teñvaloc’h hag a lak da soñjal er mor. Er garrezenn-se, enezennoù glazadur a ya d’ober kornioù kletoc’h, tachadennoù liorzhoù bihan ma c’hello an dud azeziñ àr vankoù.
Pouezus eo ar leurgêr dre m’eo evel un nor antre evit implijerion an tren ha neuze evel « rakstal » Tolpad-kêrioù an Oriant, emañ digor àr kreizig-kreiz kêr. Kalonenn raktres monedone Pol eskemm liesvodel an Oriant eo, gant ur chadennad treuzdougen tro-ha-tro dezhi : ar gar SNCF, gar ar c’hirri- boutin gant ar busoù hag ar c’hirri- boutin etre-kêrioù, ar servijoù feurmiñ kirri ha beloioù.
Evit ar re a implij busoù hag evit ar varc’hhouarnerion hag an dud-àr- droad emañ bet soñjet da gentañ-tout, da lâret eo evit an darn vrasañ ag ar esonioù a zo da vonet d’an ti-gar ha d’an aveadurioù arall (60%). Evel-se e vez kaset ar modoù-se àr-raok un tammig, roet lec’h dezhe àr an tachad foran ha kavet un diskoulm pleustrek evit bihanaat an dilaoskadennoù gaz efed ti-gwer ha taliñ doc’h kudennoù ar chañchamant hin.
Lec’h a vo ivez evit ar c’hirri a ya d’ober 35% ag ar fesonioù a zo da vonet d’ar gar, pa vo savet daou lec’h parkiñ (500 plas) ouzhpenn parklec’h an Oriantiz (290 plas). Chanter ar parklec’h su, 215 plas ennañ, a vo achivet e fin 2019 hag a roy an tu da zonet buanoc’h d’an ti-gar, dreist-holl evit an dud dalc’het en o c’herzhed a c’hello monet gant ur bignerez 50 metr a-zoc’h dorioù an ti-gar.
Ne vo ket ankouaet an taksioù (5% ag ar fesonioù da vonet d’ar gar) er stignad-se. Un dek plas bennak a vo e-tal an ti-gar ha daou blas « arsav berr » tost-tost evit sikour ar veajourion sammet mat pe an dud dalc’het en o c’herzhed. An daou blas-se a vo ouzhpenn an taksilec’h a zo anezhañ dija hag a vo dalc’het e ermaez norzh ar gar.
Kaset e vo ar raktres àr-raok ivez e karter norzh ar gar dre ma vo roet lañs d’ur guzuliadeg gant ar benngaserion evit an enezennigoù B1 ha B2 a vo e korn ar straed Beauvais hag ar Vali de Chazelles, ha d’ar marc’had evit mestroniezh labourioù ar Leurgêr norzh a zo raktreset e achuamant e 2020.
- Parvis : leurgêr
- Gare : gar, ti-gar
- Socle : sichenn
- Minéral : (e) maen
- Pavés : paverioù, pavezioù
- Maritimité : mor
- Iles : enezennoù
- Végétales : glazadur
- Train : tren
- Jardin : liorzh
- Location : feurmiñ
- Voitures : kirri
- Vélos : beloioù
- Bus : busoù
- Cyclistes : marc’hhouarnerion
- Piétons : tud-àr-droad
- Changement climatique : chañchamant hin
- Stationnement : parkiñ
- Personnes à mobilité réduite : tud dalc’het en o c’herzhed
- Taxis : taksioù
Le parvis de la gare Lorient Bretagne Sud opérationnel
Le nouveau parvis de la gare Lorient Bretagne Sud est organisé en différents espaces. D’abord un grand socle minéral, comme un vaste tapis et des grandes lignes de granit dans les teintes gris clair. Au cœur, un grand carré de 1 800 m², matérialisé par des ondulations de petits pavés plus sombres, évoque la maritimité. Dans ce carré, des îles végétales s’incrustent pour composer des espaces plus intimes afin de permettre au public de venir s’installer sur les bancs et d’utiliser l’espace comme des petits morceaux de jardin.
Si le parvis revêt une importance particulière, c’est parce qu’il s’agit d’une porte d’entrée pour les usagers du train et donc d’une « vitrine » pour le territoire de Lorient Agglomération, qui s’ouvre sur l’hyper-centre. Il est au cœur du projet de mobilités du Pôle d’échanges multimodal de Lorient à partir duquel toute une chaîne de transports s’articule : gare SNCF, gare routière avec bus et cars inter urbains ou services de location voitures et vélos.
Sur cet espace, la priorité est donnée aux usagers des bus cyclistes et piétons qui constituent la majorité des modes d’accès à la gare et aux autres équipements (60%). Ceci contribue à encourager le développement de ces usages, à donner toute leur place sur l’espace public et à apporter une réponse concrète à la réduction des émissions de gaz à effet de serre dans les transports face au défi du changement climatique.
La voiture qui représente 35% des accès à la gare, aura toute sa place avec deux nouveaux espaces de stationnement en ouvrage (environ 500 places) en plus du parking l’Orientis (290 places). Le parking sud de 215 places sera livré fin 2019 et permettra d’accéder plus rapidement à la gare, notamment pour les personnes à mobilité réduite via un ascenseur qui sera situé à 50 mètres des portes de la gare.
Les taxis (5% d’accès à la gare) auront également toute leur place dans ce dispositif par la réalisation d’une dizaine de places à proximité de la gare ainsi que deux places « d’arrêt- minute » aux abords immédiats pour faciliter la prise en charge des voyageurs chargés ou des personnes à mobilité réduite. Ces emplacements s’ajouteront à la station-taxi existante et maintenue à la sortie nord de la gare.
La dynamique du projet se poursuivra également sur le secteur nord de la gare avec le lancement d’une consultation auprès des promoteurs pour les îlots B1 et B2 qui seront situés à l’angle de la rue Beauvais et du Cours de Chazelles ainsi que le lancement du marché de maîtrise d’œuvre pour la réalisation du Parvis nord dont la livraison est prévue en 2020.